Comfortabel, veilig en vertrouwd naar uw zorginstelling en terug.
Deze pagina is van toepassing wanneer u een zorgverzekering heeft bij één van de merken van VGZ: VGZ, UMC Zorg, IZA, Univé, Zekur, Bewuzt, IZZ, Zorgzaam, United Consumers. Om gebruik te kunnen maken van het ziekenvervoer heeft u een machtiging van uw zorgverzekeraar nodig. Dat betekent dat uw zorgverzekeraar toestemming geeft voor vergoeding van het ziekenvervoer.
Wij hebben uw machtigingsgegevens nodig. Zonder deze gegevens kunnen wij mogelijk uw rit niet boeken. Daarom willen wij u er op wijzen dat u de machtigingsgegevens zo snel mogelijk met ons deelt. Hieronder leest u hoe u de machtigingsgegevens kunt delen met ZCN. Heeft u deze reeds met ons gedeeld? Dan kunt u direct door naar "Ja, ik heb een machtiging...".
Als al het bovenstaande niet mogelijk is, kunt u de machtiging ook aan de chauffeur meegeven.
*De verwerkingstijd bedraagt ongeveer 5 werkdagen.
Ja, ik heb een machtiging én heb deze met ZCN gedeeld #
Dan bieden wij u hieronder de verschillende mogelijkheden om een heen- en retourrit te boeken. Zodra de machtigingsgegevens bij ons bekend zijn, kunt u vanaf medio december 2024 een rit boeken, die in 2025 plaats moet vinden.
De snelste wijze van boeken is via de gebruiksvriendelijke (blauwe) ZCN Vervoer app. Hiermee hoeft u nooit meer te wachten aan de telefoon en zijn alle ritten met één druk op de knop geregeld. Eventueel ook de retourrit.
Bij het eerste gebruik van de app moet een account aangemaakt worden en deze moet worden geverifieerd. Dit is een eenmalig en eenvoudig proces.
De voordelen van de app kort op een rij:
gebruiksvriendelijk;
nog makkelijker (en sneller) boeken van heen- en terugrit;
altijd een overzichtelijke weergave van geschiedenis en aanstaande ritten;
volgen van uw taxi met “track&trace”;
gedetailleerde ritinformatie, inclusief weergave op een kaart;
U kunt uw rit ook via deze website boeken via de onderstaande link. Bij de eerste keer boeken via de bovenstaande knop moet een account aangemaakt worden en deze moet worden geverifieerd. Dit is hetzelfde account als voor de ZCN Vervoer app. Heeft u met de app al een account aangemaakt, dan hoeft dat voor het boeken via de website niet nogmaals.
Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om de rit per telefoon te boeken bij het klant contact center van ZCN. Dit kan op het telefoonnummer: 085 - 112 82 82.
Het klant contact center van ZCN is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Als u vervoer wilt reserveren, doet u dit minimaal 24 uur van te voren. U kunt een rit reserveren door een vertrektijd of een gewenste aankomsttijd aan te geven. Bij een gewenst aankomsttijdstip zal ZCN in overleg met u het vertrektijdstip bepalen.
De taxi mag maximaal 15 minuten vóór, tot maximaal 15 minuten ná het afgesproken tijdstip komen om u op te halen. Als u bijvoorbeeld om 10.00 uur opgehaald wilt worden, rijdt de taxi dus tussen 09.45 en 10.15 uur bij u voor.
Let op! Maakt u gebruik van vast vervoer (reeksen) op vaste dagen in de week? Meldt deze dan aan via het klant contact center van ZCN via telefoon 085 - 112 82 82.
Om voor vergoeding in aanmerking te komen heeft u vooraf toestemming nodig van uw zorgverzekeraar. Klik op de link van uw zorgverzekeraar voor het aanvraagformulier.