Introductie afbeelding

Welkom bij ZCN!

Vanaf 1 januari 2020 verzorgen wij het zittend ziekenvervoer voor Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, Pro Life en De Friesland. ZCN brengt u veilig naar uw zorginstelling en weer terug naar huis. U bent bij ons in goede handen. Het is belangrijk voor u als verzekerde om te weten hoe ZCN werkt. In ons informatiedocument voor verzekerden leest u alle details.
Bent u geen verzekerde, maar een zorginstelling of zorgverlener? Lees dan het informatiedocument voor zorginstellingen.

Corona-virus
Voor ZCN staat veilig en verantwoord zorgvervoer voorop.
Wees terughoudend in het gebruik van vervoer. Reis alleen als dit noodzakelijk is voor medische zorg, eerste levensbehoeften of het in stand houden van vitale processen. In het vervoer geldt: draag een niet-medisch mondkapje!

Meer informatie over ons beleid leest u bij de veelgestelde vragen.

Regel snel en gemakkelijk uw vervoer

Bekijk onze animatie! In dit korte filmpje leggen we op een heldere manier onze dienstverlening uit. Hier ziet u ook hoe u een rit kunt boeken.

Een rit boeken

Heeft u een machtiging voor zittend ziekenvervoer van Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, Pro Life of De Friesland? Dan kunt u bij ZCN een rit boeken voor vervoer van huis naar uw zorginstelling en weer terug. ZCN brengt u veilig en comfortabel naar uw bestemming en weer naar huis. Regel snel en gemakkelijk uw vervoer. Een rit reserveren kan bij ons op 3 manieren:

ill-option1.png

Optie 1:

Op deze website.
Log in bij het online klantportaal ‘Mijn vervoer’.
Hulp nodig? Bekijk het instructiefilmpje voor inloggen en het instructiefilmpje voor rit boeken.

ill-option2.png

Optie 2:

Via de ZCN-App:
Download iOS (App store)

Download Android (Google Play store)

In de store heet de app WinTOP.
U voert deze domeinnaam in: mijnzzv.vervoerzcn.nl en kiest vervolgens uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
Hulp nodig? Bekijk het instructiefilmpje voor inloggen en het instructiefilmpje voor rit boeken.

ill-option3.png

Optie 3:

Telefonisch.
Ons telefoonnummer
is 088 - 579 88 88

Dit is Liza!

Liza is onze digitale callcenter medewerker. Zij helpt u graag verder. Het voordeel voor u als verzekerde is dat u veel minder lang hoeft te wachten als u ons belt. Liza is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op: 088 – 579 88 88. Als u wilt, kunt u tijdens kantooruren ook een medewerker van het callcenter spreken.

illustratie liza

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen. Hier geven wij antwoord op vragen die verzekerden vaak stellen. Staat uw vraag er niet bij? Veel informatie vindt u ook in het informatiedocument (onderaan deze website bij downloads). Niet gevonden wat u zoekt? Neem contact met ons op. Ons telefoonnummer is 088 – 579 88 88.

Zittend ziekenvervoer is gecombineerd vervoer met een personenauto of taxibus. U wordt thuis opgehaald door een taxichauffeur en naar uw zorgverlener gebracht. Daarna wordt u weer veilig en comfortabel naar huis gebracht. U deelt de taxi soms met andere reizigers. Dit blijft hetzelfde. U bent bij ZCN in goede handen.

Dat bepaalt uw zorgverzekeraar. De medewerker van de Vervoerslijn stelt u een aantal vragen om vast te stellen of u een machtiging krijgt voor zittend ziekenvervoer. A. U heeft recht op zittend ziekenvervoer als uw machtiging geldig blijft in 2020. B. Als u een nieuwe machtiging nodig heeft voor zittend ziekenvervoer: belt u dan eerst met de Vervoerslijn van uw zorgverzekering op telefoonnummer 071 - 365 41 54. Verzekerden van De Friesland bellen naar telefoonnummer 058 - 291 38 19.

Bent u verzekerd bij Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO of Pro Life? Belt u dan eerst met de Vervoerslijn op telefoonnummer 071 - 365 41 54 of vraag digitaal toestemming aan.

Verzekerden van De Friesland kunnen hier terecht of contact opnemen via telefoonnummer 058 - 291 38 19.

Bent u verzekerd bij Interpolis? Vraag dan hier toestemming.

Is het FBTO ga dan naar deze website.

Verzekerden van Pro Life vragen hier digitaal toestemming aan.

Doorverbinden naar het centrale telefoonnummer van ZCN is inderdaad mogelijk. Als u een machtiging heeft ontvangen van uw zorgverzekeraar, dan is deze direct zichtbaar voor ZCN. U kunt dan direct een rit boeken bij ZCN.
Verzekerden van De Friesland kunnen niet worden doorverbonden met ZCN. Zij moeten dus zelf naar ZCN bellen.

ZCN heeft in elk postcodegebied twee vaste vervoerders. We hebben daarnaast nog een vervoerder achter de hand. U heeft de vervoerder waarschijnlijk vaker bij u in de buurt zien rondrijden. We vinden het belangrijk dat vervoerders en verzekerden elkaar kennen. Daarom werkt ZCN samen met lokale vervoerders.

Ja, om er zeker van te zijn dat alle ritten in ons systeem staan, vragen we u om alle vaste ritten die geboekt staan vanaf 1 januari 2020 opnieuw door te geven of om te bevestigen. Dat geldt ook voor ritreeksen die van het oude jaar in het nieuwe jaar doorlopen. Dit kan vanaf 9 december 2019 door contact op te nemen met ZCN via telefoonnummer 088 - 579 88 88.

U vraagt ritten ten minste 24 uur van tevoren aan bij ZCN. Voor retourritten is dit anders. Hiervoor geldt 30 minuten voor aanmeldtijd.
Een retourrit geboekt? Dit betekent dat u vanaf dat moment klaar staat om in te stappen. De taxi kan namelijk binnen 30 minuten voorrijden. Hij kan bijvoorbeeld toevallig vlak in de buurt zijn. Wij raden u daarom aan uw retourrit pas te boeken als uw activiteit in de zorginstelling helemaal klaar is. Wilt u bijvoorbeeld nog iets eten in het restaurant van de instelling? Boekt u de retourrit dan pas op het moment dat u daarmee klaar bent.

Dit kan na inloggen op het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of via de ZCN-App. Ook kunt u uw ritten telefonisch annuleren of wijzigen. Bel dan met de reserveringslijn op telefoonnummer: 088 – 579 88 88. Wij adviseren u uw ritten zo snel mogelijk te wijzigen of annuleren. Onze planners kunnen dan snel iets anders regelen.

Scootmobielen mogen mee in het voertuig, maar ook hiervoor geldt dat de gebruiker zelf wel op een vaste stoel plaats moet nemen. U mag niet op de scootmobiel blijven zitten.

Bagage (waaronder ook een rollator) kan mee in het vervoer. Voor zover de chauffeur deze moet aanraken, worden de contactpunten eerst schoongemaakt.

Dat kan alleen als u een machtiging heeft voor een of meerdere (medische) begeleiders. Bij uw ritreservering geeft u door of u met een begeleider reist.

ZCN volgt net als de andere (openbaar) vervoerders in Nederland de adviezen van het RIVM op en de aanbevelingen van de overheid.

Het laatste nieuws vindt u op de volgende websites.

RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-over-coronavirus-en-het-openbaar-vervoer.

ZCN vraagt alle reizigers en chauffeurs:

• Draag een niet medisch mondkapje.

• Was uw handen regelmatig met water en zeep.

• Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.

• Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze weg in een prullenbak.

• Geen handen schudden.

• 1,5 meter ( twee armlengtes) afstand van elkaar houden.

Voor reizigers gelden extra richtlijnen:
• Draag een (niet medisch) mondkapje.
• Houd afstand tot de chauffeur.
• Stap zelf in en uit.
• Ga zo ver mogelijk achterin zitten.
• Doe zelf de veiligheidsgordel om.
• Plaats bagage zelf in de kofferruimte of houd deze op schoot.

Heeft u hierbij hulp nodig? Vraag iemand uit uw vaste contactenkring die u hierbij kan helpen.

Over ZCN

ZCN is een landelijke organisatie die gespecialiseerd is in het organiseren, coördineren en uitvoeren van mobiliteitsdiensten. Zorgvervoer is één van de grootste en belangrijkste pijlers van onze dienstverlening. Bij zorgvervoer worden onze klanten vervoerd naar een ziekenhuis, huisarts of een andere medische instelling. In onze dienstverlening streven wij naar:

  • Professionele en zorgzame chauffeurs
  • Waar mogelijk een vaste chauffeur voor de klant
  • Klantgericht handelen door de klant te informeren over de status van de rit
  • Veilige, comfortabele en duurzame (rolstoel)taxi en (rolstoel)bussen

Meer informatie over de organisatie.

Brede afbeelding

Contact

Wilt u een rit reserveren of heeft u daar vragen over?

Neem dan contact met ons op. U bereikt ons via e-mailadres kcc-achmea@zcnvervoer.nl of op telefoonnummer 088 – 579 88 88. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Klantenservice
Voor alle zaken die niet direct te maken hebben met het boeken van ritten kunt u bij onze klantenservice terecht. Hiervoor hanteren wij het klantreactieformulier hierboven.

Is het invullen hiervan voor u geen optie? Dan kunt u onze Klantenservice bereiken op telefoonnummer 088 – 579 88 00 of per e-mail op ks-achmea@zcnvervoer.nl. De klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Openingstijden

ZCN is iedere dag telefonisch bereikbaar tussen 06.00 uur ’s morgens en 24.00 uur ’s nachts voor het boeken van ritten of vragen daarover. Ook in het weekend. Ons telefoonnummer is 088 – 579 88 88. Uiteraard kunt u ons 24 uur per dag bereiken via ons online klantportaal Mijn vervoer en de ZCN-App.

Downloads

Informatiedocument voor verzekerden
Informatiedocument voor zorginstellingen

Instructiefilmpjes voor verzekerden
Wilt u weten waarom u de rit niet kunt boeken? In dit handige Instructiefilmpje rit boeken lukt niet ziet u verschillende redenen waarom het niet lukt en wat u kunt doen als het niet lukt.

Wilt u weten hoe u een rit boekt via het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of in de ZCN-App? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje rit boeken.

Wilt u weten hoe u zich registreert voor het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of voor de ZCN-App? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje registreren voor klantportaal of App.

Wilt u weten hoe u een rit annuleert in het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of in de ZCN-App? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje rit annuleren.

Wilt u weten hoe u een rit wijzigt in het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of in de ZCN-App? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje rit wijzigen.

Wilt u herhalende ritten inzien en weet u niet hoe dit werkt? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje herhalende rit bekijken.

Heeft u hulp nodig bij het downloaden van de ZCN-App? Bekijk dan dit handige Instructiefilmpje app downloaden.

Instructiefilmpjes voor zorginstellingen
Heeft u hulp nodig bij het inloggen in het online klantportaal ‘Mijn vervoer’ of de ZCN-App? Bekijk dan dit Instructiefilmpje inloggen door zorginstelling.

Heeft u hulp nodig bij het boeken van een rit? Bekijk dan dit Instructiefilmpje retourrit boeken door zorginstelling.

Privacy

Hier kunt u onze Privacy verklaring downloaden.

Voorwaarden

Op onze dienstverlening zijn algemene voorwaarden van toepassing. Bekijk ook de voorwaarden op de website van Koninklijk Nederlands Vervoer.

logo wit logo zwart
Bezoekadres

ZCN hoofdkantoor // Bahialaan 400 // 3065 WC Rotterdam